Vålerenga Skoles Musikkorps
Vålerenga skoles musikkorps

Snarveier:
 Logg inn medlem

Morsomt spilleoppdrag i ny leilighet

Se den morsomme filmen som Selvaag har publisert i forbindelse med at de gav bort leilighet nummer 50.000 til en lykkelig vinner. Det hun ikke visste var at Vålerenga skoles musikkorps hadde gjemt seg på soverommet...

Se filmen, som ligger på Selvaag sine Facebooksider.

Totalt 16 stk. musikanter fra hovedkorpset deltok med korpsgenser og korpslue, pluss Elin som administrerende koordinator, Ola (musikalsk ansvar), Ingvild på stortromme og Anna LK og Ole Bendik på skarptromme.

Om oppdraget:
14. oktober skulle vi overraske vinneren av Selvaags leilighet nr 50 000. Det betydde at vi sto gjemt inne på soverommet (så vidt plass til 17 stk og instrumenter). Der sto vi musestille, mens vinneren fikk se leiligheten sin for aller første gang. Det var ikke plass verken til å løfte armer, eller røre på instrument. Vi hadde avtalt at musikantene skulle begynne å spille idet leilighetsvinneren åpnet døra til sitt nye soverom. På oppslag fra Ole Bendik begynte alle å spille og gå i ut stua. De spilte deler av St Thomas (vi rakk heldigvis å øve et par ganger). Plassen var ikke stor, men det så artig å se dem – de strømmet ut av det lille soverommet! Vinneren ble overrasket og litt satt ut – akkurat som oppdragsgiveren vår ønsket. Det var en kameramann og en lydmann som foreviget det hele. Korpset avsluttet med å rope ”Gratulerer med ny leilighet” i kor, jeg overrak blomster – også gikk vi ut og var ferdige.

Alt i alt mener jeg dette var et veldig vellykket oppdrag. Tilbakemeldingen fra musikanter og hjelpere var veldig positiv. Det samme gjelder oppdragsgiveren vår.

- Elin

Kontakt nettredaktør: web@VaalerengaSkolesMusikkorps.no